رشد چشمگیر حمل و نقل جاده ای ایران :: سال ۱۴۰۰

چندی پیش، وزارت راه‌ و شهرسازی گزارشی را با عنوان « ارائه عملکرد خود در ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ و مقایسه آن با مدت مشابه سال قبل و ۱۰ سال گذشته در حوزه ‌های مختلف » تدوین و گزارش کرده است.

براساس این گزارش، در بخش جا به ‌جایی بار در ۹ ماهه سال جاری، ۳۷۶ میلیون تن بار با بارنامه توسط ناوگان حمل ‌و نقل جاده‌ ای جا به‌ جا شده است. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۳۶۹ میلیون تن)، رشد ۲ درصدی را نشان می‌دهد. هم چنین در حوزه ترانزیت جاده‌ ای نیز در ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ شاهد تزانزیت ۶.۷ میلیون تنی بوده ایم که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که عدد ۳.۲ میلیون تن ترانزیت را نشان می‌دهد، ۱۰۹ درصد افزایش داشته است.

در این گزارش آمده است که باید تا پایان سال ۱۴۰۰، تعداد ۳۶۲ هزار دستگاه ناوگان باری به مجموعه ناوگان باری سازمان راهداری و حمل ‌و نقل جاده ‌ای اضافه شود. در این راستا تا ۹ ماهه سال جاری، ۳۶۶ هزار دستگاه تامین شده است که بیان کننده تحقق ۱۰۱ درصدی برنامه ۹ ماهه است. این درحالی است که در مدت مشابه سال گذشته، ۳۵۳ هزار دستگاه به ناوگان حمل ‌و نقل باری افزوده شده بود که مقایسه این دو زمان گویای افزایش ۱.۶ درصدی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *