خوش آمدید ، میهمان ! ورود عضویت  
ارسال آگهی

باریار چیست؟

«باریار»، سامانه ای است که از آغاز سال ۱۳۹۰ برای تولید و ارائه اطلاعات مفید و کاربردی مورد نیاز بخش حمل و نقل بار کشور راه اندازی شده است.

معنی واژه «باریار»:

سازندگان این سامانه، می دانستند که نظام حمل و نقل بار کشور، دچار گرفتاری ها و بیماری هایی است که برای درمان آنها، به کمک های تازه ای نیاز دارد، و به همین منظور، برای نام گذاری این سامانه، واژه «باریار» را از ترکیب دو واژه «بار» و «یار» ساختند. معنای واژه «باریار»، «یاری کننده بخش حمل و نقل بار» است.

لوگوی «باریار»:

لوگوی باریار به شکل زیر است:

لوگوی باریار

در این لوگو، دو کمان جهت دار در اطراف وجود دارد که نمایان گر تلاش برای جابه جایی بار به صورت دو سر پُر (بار رفت و برگشتی) است. این دو کمان با ضخامت نازک خود در ابتدا و انتها نشان دهنده سرعت در نقل و انتقال اطلاعات و در نتیجه سرعت در حمل بار هستند.

در بخش وسط، کلمه «باریار» به صورت فارسی نوشته شده است. استفاده از زبان فارسی و نیز فونت شبه نستعلیق به کار رفته در نگارش این واژه، بیانگر تعلق خاطر سازندگان «باریار» به میهن عزیز اسلامی شان «ایران» است که هر چه برای پیشرفت آن بکوشند کم است.

اگر همین کلمه به صورت انگلیسی خوانده شود، واژه دوحرفی ee به چشم می آید که مخفف یکی از مأموریت های سامانه «باریار» را بیان می نماید: “Electronoc Empowerment” یا «توانمندسازی الکترونیک». در حقیقت، یکی از مأموریت های «باریار»، ارتقای توانمندی  فعالان بخش حمل و نقل بار کشور با استفاده از فن آوری اطلاعات و ارتباطات و ابزارهای الکترونیک است. 

مخاطبان «باریار»:

خوب است به این پرسش مهم نیز پاسخ داده شود که چه کسانی می توانند از «باریار» استفاده کنند و مخاطب خدمات و محصولات آن باشند؟ در پاسخ به این پرسش باید دانست که هر شخص، شرکت یا سازمانی که از وضع نابه سامان موجود در گردش اطلاعات بخش حمل و نقل بار کشور ناراضی است می تواند باریار را محلی مناسب برای تبادل اطلاعات شفاف بداند. فهرست این فعالان، گسترده است، اما برای آشنایی مختصر، مهم ترین مخاطبان «باریار» در ادامه نام برده می شوند:

صاحبان بار، شامل صنایع، معادن، کشاورزان، پروژه های عمرانی، شرکت های بازرگانی، عمده فروشان، خرده فروشان، انبارداران، فعالان حوزه پسماند، صنایع آب و فاضلاب، دارندگانبار ترانزیت و …

حمل کنندگان بار، شامل رانندگان، مالکان وسایل نقلیه باری، شرکت های حمل بار بین شهری، شرکت های حمل بار بین المللی، شرکت های حمل بار شهری (اتوبار)، شرکت های پخش، پیک موتوری و …

واسطه های حمل و نقل، شامل فورواردرها، نمایندگان شرکت های بین المللی، سایت های اینترنتی، سایر کارگزاران و …

ارائه دهندگان خدمات، شامل سازندگان وسایل نقلیه، تجهیزات و قطعات، بنگاه های خرید و فروش وسایل نقلیه، فروشندگان تجهیزات و قطعات، تعمیرگاه ها، مراکز معاینه فنی، شرکت ها و نمایندگی های بیمه، شرکت های لیزینگ، شرکت های تبلیغاتی و …